Upin Ipin Jeng Jeng Jeng

Bismillah....


(Taaaarikkkk napasssss....lepassss...tenang hokkay...walaupon terlebih excited nak update ni)

23 November 2016 yang lalu mencatat sejarah pertama dalam hidup cik yani sebagai blogger! cik yani antara yang dijemput untuk siaran  "Media Sneak Peak" cerita Upin Ipin Jeng Jeng Jeng untuk program " Blogger Movie Day Out". Happy nya tak terkata. Paling manis sekali sebab cik yani boleh bawa Cik Wan dan anak-anak sekali.

Double happy sebab masa kami tengok cerita Rock Bro di IOI City Mall aritu, ada ditunjukkan iklan tentang tayangan Upin Ipin Jeng Jeng Jeng  ini. Anak-anak menjerit-jerit minta kami bawa menonton cerita ini. Kami janji kalau mereka behave kami bawa.  Tapi tak sangka pula boleh bawa tengok awal..Tayangan media gittew :)

Pada hari tersebut, kami sampai awal... punyalaaa excited. Hehehe... Setelah dapatkan tiket dan goodie bag, kami bawa anak-anak makan sebab penganjur kata ada masa lagi 45 min sebelum bermula. Siap makan, anak-anak mintak pop corn. Pada mereka, wayang dan pop corn tak boleh dipisahkan :) Tapi cik wan kata kita masuk dulu..nanti daddy beli kemudian. Tapi tak sangka pulak..sewaktu kami nak masuk ke Hall 2 tempat tayangan tersebut di adakan, telah tersedia pop corn dan juga air untuk setiap orang... ulang tulis..setiap orang!! Hahaha...Selalunya satu pop corn share dua orang.


Sebaik saja kami ambil tempat, tiba-tiba masuk lah maskot Upin dan Ipin. Memang riang ria gembira anak-anak tengok upin ipin masuk. Upin Ipin bagi kuiz sikit dan hadiah sebelum keluar untuk memberi laluan tayangan dah nak bermula.


Tayangan bermula...

Cerita tentang Akish, dan anak-anak yatim Rumah Makmur. Fitrah anak-anak memang bermain dan gembira. Akish dan kawan-kawannya juga begitu. Sampaiiiiilah terjadi satu peristiwa yang melibatkan "abang jahat". Akish sedih.  Akish sangat meminati Upin Ipin dan percaya Upin Ipin boleh membantu mereka.

Hehe.... nak tau apa jadi dan adakah Upin Ipin akan bantu Akish dan kawan-kawannya?? Kena lah saksikan sendiri di 121 pawagam seluruh negara bermula 24 November 2016.

Nak tau tak apa komen cik wan? Cik wan ni jarang menonton wayang. Kalau dia tonton lepastu mesti ada komen-komen tentang cerita tersebut. So ini part of the komen dari cik wan :
" Upin Ipin kali ini menampilkan elemen berbeza dengan Upin Ipin sebelum ini. Membuatkan kanak-kanak terbawa perasaan dengan elemen sedih dan ceria..Bila bahagian sedih memang boleh menitiskan ait mata tapi kemudiannya ceria dan gembira semula. Saya bagi 5 bintang untuk cerita Upin Ipin Jeng Jeng Jeng. Kali ini Upin Ipin memang banyak bermain dengan perasaan kanak-kanak dan seronok. Watak Akish banyak menghidupkan cerita ini. Memang sesuai untuk tontonan seisi keluarga"


Ha....teruja kan nak pergi tonton.. So, weekend dan cuti sekolah ni boleh la bawa anak-anak tonton Upin Ipin Jeng Jeng Jeng,,, Memang ada kelainannya.. Terutama watak-watak pelakon utama dan tambahan dalam cerita ini..Ehhh...lupa pula nak cerita... Pelakon Utama mestilah Upin Ipin kan..kemudian ada Puteri Balkis, ada Sara Ali, ada Gambit, ada Awie dan juga Remy Ishak..

Dah..dah...cepat pergi book tiket...kang penuh kanggggg :)

Layan gambar yeaaa 😍













5 Comments

  1. Hi Upin Ipin, my favorite local cartoon as well :)

    ReplyDelete
  2. Uhh lamanya tak update blog ni .. harap dapatlah update cecepat ye. Tak bagus kalau tak update terlalu lama.

    Blog House Husband - Kerja Dari Rumah

    ReplyDelete
  3. sy pun bwk ank tgok upin ipn jeng jeng..ank2 yg excited..mak2 lg la over excited hahaa

    ReplyDelete
  4. alaaaaaa bestnya dapat tengok, hehe

    www.neezalife.com

    ReplyDelete
Previous Post Next Post