Korea Fair

Bismillah..

Harini cik Yani nak cerita sesuatu yang luar biasa. Pasal Korea. Chewwahh.. empat lima tahun lepas pernah la verangan nak ke Korea kan.. Tapi..memang verangan je laaa.. Hahahaa..

Tahun ni sesuatu yang luar biasa telah berlaku. KOREA DATANG MALAYSIA kauuu!! Hahahaaa..

Sebenarnya di Hartamas Shopping Centre telah berlangsung KOREA FAIR dari 27 September 2016 sehingga 1 Oktober 2016. Bertemakan "Experience Korea", Korea Fair ini benar -benar membuatkan pengujung merasa seperti berada di Korea.

Sebenarnya karnival yang dirasmikan oleh Pengurus, Mr Alex Tan bersama dengan Tan Sri Datuk M Kayveas serta CEO Maryland Group, Mr Adam Leow adalah bertujuan untuk mempromosikan budaya, fesyen,  makanan dan gaya hidup orang Korea kepada masyarakat tempatan.

Kemuncak karnival ini adalah pertandingan Makan Samyang, megi pedas Korea yang menjadi kegilaan ramai masa kini. Fuhhh..dengar je dah berair hidung cik Yani ;)


Dalam pada itu,peminat kimchi boleh lah tengok demonstrasi buat kimchi. Balik nanti boleh buat sendiri ;)

Ada juga diperkenalkan permainan traditional Korea seperti Ddakji iaitu sejenis layang-layang Korea serta Tuho (main baling-baling lidi) kepada para pengunjung .

Haaa..kalau uols nak simpan stok makanan Korea banyak-banyak..haa..ini lah masanya.  Pelbagai jenis makanan Korea ada dijual disini. Pilih jee..




Fuhhh.. Berbaloi..takyah beli tiket ketebang :) Nak fefeling K Pop boleh lah selfie di Photo Booth yang disediakan. Memang Korea abes la rasanya. Memang ini lah tempatnya kalau betul-betul nak "Experience Korea"



3 Comments

Previous Post Next Post