Sunday, 4 March 2012

Terima kasih Allah

Comelkan gadis2 cilik di atas nih??? Yang hujung kanan dan kiri tuh anak dara cik yani, iman dan izzah.Yang tengah berdua tu,seorang sepupu cik yani (cik lia) seorg lagi anak sepupu cik yani, dhia. Mereka nih kalau bejumpa.... hmmm,.... sangatlah girly-girly...Gambar nih dirakam sewaktu keluarga besar cik yani bercuti ke Melaka bulan lepas.Itulah percutian pertama kami tanpa nenek.Sedih jugak tapi life must goes on kan... Nanti one fine day cik yani nak kongsi kisah arwah nenek cik yani.Cik yani kena buat dengan penuh jiwa sebab dia adalah jantung cik yani.Jadi...tunggu ye..
Hari ini cik yani pergi melawat seorang rakan sekolah cik yani dulu di hospital..Dia sedang menunggu saat untuk melahirkan bayi sulungnya yang baru berusia 24 minggu dalam perut.Kelahiran bayi itu nanti agak berisiko memandangkan kandungan hanya berusia 6 bulan!!!Cik yani bersimpati dengan teman cik yani tersebut kerana dia menunggu selama 7 tahun untuk mendapat bayinya yang pertama tapi... Tak apa.Allah dah atur semuanya cantik.Betul doktor menjangkakan yang tak berapa baik tapi Allah kan maha Berkuasa?? Cik yani tengok sahabat cik yani ni kuat semangat.Cik yani yakin bayinya akan terkena tempiasan kekentalan semangatnya.Cik yani doakan kedua-dua ibu dan bayi selamat dan sihat.Sehingga artikel ini ditulis cik yani belum lagi mendapat tahu perkembangan terkini teman cik yani itu tapi cik yani yakin dengan semangat,doa dan sokongan padu dari keluarganya dan suami yang berada di mekah(menunaikan umrah) teman cik yani tersebut, Puan Fakhariah Abd Ghani berada dalam keadaan yang selamat.Insyallah bayinya juga akan selamat...
Bila cik yani balik cik yani renung wajah anak2 cik yani seorang demi seorang... Ya..cik yani lupa nak ucap "Terima kasih Allah diatas kurniaan anak2 comel dan pintar ini dalam hidupku"...cik yani lupa nak ucapnya dalam keadaan yang bersungguh2 dan penuh keikhlasan...sebab tu sekali-sekala apabila terlalu letih menjaga amanah Allah ini cik yani sering mengeluh....
"Ya Allah...ampunkan cik yani..."
iklan ubat gigi dan berus gigi terbaru...inilah modelnya.. hehehe








No comments:

Post a Comment