Wednesday, 7 March 2012

superhero

Masa kecik2 dulu anda ada superhero tak?? Cik yani punya superhero thundercat...sebab muka dia comel.Tapi blh ke thundercat tu dikategorikan sebagai superhero?? Hikhikhik...tak kisahla kan..Dah minat... Erk...sebenarnya cik yani memang tak berapa gemar tengok cerita aksi ni..pendek kata memang tak berapa gemar tengok tv kecuali kalau ada cerita P Ramlee...Tapi sebab taknak ketinggalan dengan kawan2 cik yani layan la thundercat tu supaya ada jugak benda yang boleh cik yani story mory dengan kawan2...
Tadi masa cik yani tengah sibuk kat dapor dengan anak2 yang kecil cik yani dengar anak2 yang besar kat depan sibuk cerita pasal superhero.Cik yani malas nak ambil pot sebab cik yani kat dapor pon dah mcm superhero lagaknya...nak terlentang je rasa!!
Tiba-tiba naim datang kat cik yani.dia tunjuk sekeping kertas yang ada gambar superhero (??)... Cik yani terkaget kejap tapi cik yani cepat2 buat2 kagum..."Wah...apa nama superhero ni?" Naim jawab "Tak ada nama tapi kena tampal kat dinding" ...ooo... ligat otak cik yani pikir apa rasional nya superhero yg gagah perkasa tak bernama itu ditampal kat dinding sementara tangan cik yani ligat kutip mangkuk2 plastik yang bertaburan gara2 idham,inas dan tariq...Last2 cik yani tanya dia "Kenapa kena tampal kat dinding" Naim sengih2 sambil jawab.."sebab superhero nih hebat sangat...kak iman yang lukis..kak iman lukis cantik untuk naim siap ada tulis 'tampal kat dinding'.." cik yani tengok balik kertas tersebut... yela..ada tulis...'tambal kat dinding'... (ejaan nya tambal) Kemudian dia suruh cik yani tampal kertas tersebut kat dinding tepi katilnya.Cik yani pon tampal la... Apalagi...setiap 5 minit dia masuk tengok superhero...kadang2 masuk sorang kadang2 ajak adik beradik dia sekali...Naim...naim...
Dalam cik yani tgk gelagat dia tuh tetiba kat hati cik yani tercuit rasa bangga...kakak bersungguh2 lukis kan naim gambar superhero dan naim sangat menghargainya... soooo sssuweeettt... ;)
jom tengok rupa superhero naim...

super duper heroo

No comments:

Post a Comment