Monday, 26 March 2012

balik kampong...

cuti sekolah hari tu cik wan bawak kami sekeluarga balik kampung cik wan kat wakaf bharu,kelantan..
Seronok sebab dah lama sangat tak balik..
Macam biasa, kalau balik kampung apa yang cik yani teruja sangat adalah MAKAN!!! Kat kelantan makan sedap2 ok.... ada nasik berlauk,nasik kerabu,colek pantai,akok,etok dan lain2...tapi cik yani dah lama tak makan etok...bukan sebab tak sedap tapi entah...
Cik yani memang tak banyak berjalan kalau balik kampung..cik yani lebih suka kalau cik wan hiburkan hati ma dia bila balik kampung...bawak ma dia gi jejalan,gi rumah makcik2... sebab tuh 9 thn kawen dengan org kelantan ni baru sekali je cik yani gi pengkalan kubur,wakaf che yeh lak adalah dalam 4-5 kali... lagipon cik yani bukanlah jenis org yg suka ke tempat2 yg blh mendatangkan pembaziran ni..
Anak pulak kalau balik kampong memang seronok.Suasana kampong kan sangat berlainan dengan kat puchong ni.Satu2 nya tempat yang cik wan tak pernah miss bawak kami anak beranak berjalan of kos la... MAKAN COLEK PANTAI DI PCB... Best ooo...walaupon sekarang ni tak la sedap mcm mula2 dulu tapi suasana dan feel nya tuh memang uummph...anak2 pon suka sangat sebab blh main pasir pantai...pantai pcb tak boleh mandi,dapat main pasir pon ok je...
Tapi balik kampung kali ni agak berbeza sikit..cik wan bawak cik yani lalu kat rumah lama makcik cik yani (cik am) yang jaga cik yani masa cik yani form 1-3.. Kat rumah tula cik yani bermastautin selama 3 thn...mcm2 kenangan best ada kat sana...teringat kat kawan2 yang pernah sama sekolah masa kat sekolah menengah kota dulu... Best betul... cik yani siap amek gambau lagi umah tu... Saja buat kenangan...
Cik yani harap dengan bisnes Herbalife yang cik yani buat ni boleh bantu keluarga cik yani dan ma abah cik wan dan memudah kan cik wan utk balik kampong sekerap yg boleh supaya boleh bersama ma abah dia... insyaallah....

lot 2609-b kg kota jln pasir mas salor... best...

No comments:

Post a Comment