Monday, 27 February 2012

Mencari ilmu

Kebelakangan ni cik wan rajin betul bawak naim pergi surau.Dalam hati cik yani ni sebenarnya bangga... kembang kempis hidung dan sesejuk salju je rasa perut bila tengok kedua2 lelaki kesayangan cik yani ni berpakaian kemas nak ke surau.Wangi.Cantik.Bersih.Bila dorg mula pergi je cik yani pon mula lah pasang angan-angan...
    nanti naim besar dia akan jadi anak yang soleh, taat pada perintah Allah dan tak lupa ibubapanya.Naim mesti kelihatan handsome dengan jubah labuh dan janggut sejemput menghiasi wajahnya yg mulus.masa tu mesti ramai mak-mak yg berkenan nak buat naim menantu dorg.Naim pula masa tu seorang engineer yg berjaya dan zuhud.Dia lah nanti yg akan jadi pelindung kakak2 dia dan juga adik2nya.Idham lak akan berusaha keras untuk jadi sehebat naim.Masa tuh cik wan adalah kawan baik utk kedua2 anak kami...
Wah!!! Panjang betul angan2 cik yani.sedar2 nak abes maghrib dah.Tersengih2 sorg2 sampai cik bobok tegur...napa ma???
Bobok??? Sapa tuh??? Hehehehee...bobok adalah nurin inas kesayangan cik yani.Napa cik yani panggil dia bobok?Sebab penangan cerekarama aritu (Pelarian), nama budak pompuan tuh bobok.Dia comel dan bijak mcm inas...

Hehehehee... berbalik pada cerita cik wan... Selain dari rajin bawak naim ke surau cik wan juga sudah mula mengikuti majlis2 ilmu yg dianjurkan oleh mana2 masjid/surau sekitar kampung kami ni.Alhamdulillah...Lama sangat cik yani berdoa semoga cik wan ada masa utk pergi menuntut ilmu dan akhirnya doa cik yani di makbulkan Allah.Jadi cik yani harap yg cik yani boleh jadi isteri yg lebih sabar dan memudahkan suami.Cik yani nak mati dlm keredaan suami cik yani...
Semoga Allah bantu kami sekeluarga......


soleh mama....

No comments:

Post a Comment